Зірки світили кіномани падали

"Бароко" - так одним словом можна охарактеризувати другий Одеський
міжнародний кінофестиваль. Адже нагромадження образів та їх контрастність і
химерність, прагнення до пишності та величі - риси європейської культури
XVII - XVIIІ сторіч - притаманні й цьогорічному кінофоруму. Нагромадження
образів: 100 фільмів із 40 країн світу. Контрастність та химерність: 14
картин, що увійшли до конкурсної програми. Прагнення до пишності та величі:
помпезні церемонії відкриття та закриття. Втім, поговоримо про це
докладніше...

Червона доріжка
Природність бароковою людиною сприймається як дикість, невігластво та
звірство. Тому жінки та чоловіки епохи бароко прагнули виглядати
неприродно. Леді мали химерні зачіски, одягали корсети та занадто розширені
спідниці, в яких було важко ходити. Джентльмени голили бороду та вуса,
користувалися парфумами та носили напудрені перуки - цього вимагав
світський етикет того часу, адже бути та виглядати сильними чоловіки тоді
вважали неправильним...

Червоною доріжкою, яку розстелили перед бароковим Одеським національним
театром опери та балету 15 липня - у день відкриття ОМКФ, ступали барокові
люди ХХІ сторіччя. Такими, без сумніву та докорів совісті, можна назвати
всіх жінок, що виглядали неприродно засмаглими, мали неприродно довгі нігті
або волосся, і чоловіків, чиї зачіски неприродно вилискували на сонці. Та
цього блиску й підкресленої краси вимагав дрес-код заходу. Адже червона
доріжка саме для того - аби показати себе у всій красі. До речі, зробити це
міг кожен, хто мав змогу купити квиток на церемонію відкриття кінофестивалю
за десять або двадцять тисяч гривень.


Втім, натовп, що зібрався того дня по обидва боки червоної доріжки, чекав
на тих, кому квитки дісталися безкоштовно - на почесних гостей фестивалю. А
саме: на "головного негідника Голлівуда" - актора Джона Малковича, голову
журі - польського режисера та письменника Єжи Штура, зірку фільмів Квентіна
Тарантіно та Філліппа Кауфмана - португальську актрису Марію де Медейруш,
популярного, особливо серед молоді, російського режисера з одеським
корінням - Валерія Тодоровського, суцвіття радянського та пострадянського
кінематографа - режисерів Микиту Михалкова, Вадима Перельмана, Сергія
Соловйова й Отара Іоселіані та актрису Аду Роговцеву, яка також є членом
журі цьогорічного конкурсу, добре знайомих одеситів - "повелителя пера"
Михайла Жванецького, телеведучого Бориса Бурду, артиста Олега Школьника,
скульптора Михайла Реву, комік-трупу "Маски-шоу"... Чи то від нищівно
палючого сонця, чи то від радості бачити своїх кумирів - з десяток глядачів
непритомними забрала "швидка". Але "show must go on", як співав Фреді
Меркурі, тому парад зірок продовжувався, незважаючи ні на що...

Оскільки "фішка" ОМКФ - фільми з гумором, тому й церемонія відкриття була
веселою. Щоправда, жарти ведучих - теледіви Маші Єфросиніної та російського
режисера Олександра Гордона - не викликали навіть посмішки. Веселили їхні
"ляпи", як-от "привернути до вашої уваги" замість "привернути вашу увагу
до..." тощо. По-справжньому розвеселив того вечора, як не дивно, Михайло
Жванецький. Наостанок своєї промови він чи то жартома, чи то всерйоз
сказав: "Головна заслуга ОМКФ в тому, що нарешті західні режисери
дізнаються, де розташована Одеса".

Втім, того вечора тільки те й робили, що говорили: ніякого дійства на сцені
не відбувалося. Навіть кінострічки, що увійшли до конкурсної програми, ніяк
не супроводжувалися. А можна було б зробити з цього справжнє помпезне шоу,
як і належить події такого масштабу.

Перформансом виглядало хіба що вручення нагороди Микиті Михалкову "За
внесок у культурний розвиток Одеси". Ситуація вийшла "кіношною": приз
російський режисер отримав з рук Джона Малковича. Того самого актора, якому
він нещодавно вручив подібну нагороду на Московському міжнародному
кінофестивалі. Око за око, зуб за зуб, нагорода за нагороду?

Відкривався фестиваль не тільки балачками, але й фільмом "Артист" Мішеля
Азанавічюса, який вперше представили на цьогорічному Каннському фестивалі.
А далі - теж було кіно...

(Про деталі перебігу кінофестивалю читайте в наступному номері
"Чорноморки".) Олена МИЛОСЕРДНА. НА ЗНІМКУ: барокова дама українського
політикуму - Олександра Кужель.



Чорноморські новини

UAmedia

ProEco - новостной мониторинг экологии Украины