Хто найбільше піарився в новинах у 2017 році

Сегодня, 23:00

elsalvador.com
Найбільше піарили в новинах каналу "Україна" свого власника, Ріната
Ахметова. Найбільш токсичними були новини на "Інтері" - там найбільше
упередженої критики опонентів. Із політиків канали найбільше піарили
"Опозиційний блок", а серед посадовців тримає першість Петро Порошенко.

Підсумок щотижневих оглядових моніторингів теленовин "Інтера", "1+1", СТБ,
ICTV, "України", "UA: Першого", "112 України" та 5-го каналу (останній на
цей час текст дивіться тут).

Протягом 2017 року "Детектор медіа" в теленовинах восьми каналів визначив
як сумнівні (тобто такі, вяких виявлено порушення стандартів інформаційної
журналістики) 2626 матеріалів: 2003 матеріали з ознаками замовності, 501
паркетну новину та 122 повідомлення з промоцією власних медіапродуктів
каналів чи медіагруп.

Найбільше таких на каналі "Україна" - 982 матеріали; не надто відстає
"Інтер" - 906 матеріалів. Майже на рівних "1+1" із 281 матеріалом та ICTV з
272 матеріалами. На решті каналів - менше сотні за рік: 76 матеріалів на
СТБ, 54 - на 5-му, 30 матеріалів на "112", а найменше на "UA: Першому" - 25
матеріалів.

На 5-му, СТБ, "112" та "UA: Першому" такі погрішності переважно через
паркетні новини. Також на СТБ нерідко включали в новини піар фонду Олени
Пінчук чи благодійність "мецената і бізнесмена", як його там називають,
Віктора Пінчука - тобто власників. На "UA: Першому" на початку року частили
з анонсами "Євробачення", що також було враховано як промо власних проектів
каналу через ексклюзивне право каналу на трансляцію конкурсу. На "1+1"
запам'яталися з'ясування стосунків то з Нацрадою, то з конкурентами в особі
каналу "Україна", то із Держкіно. Також через новини свої інтереси
просували редакції "112" та періодично "Інтера".

Олігархи

Найбільше піару - в Ріната Ахметова. Загалом у його інтересах 402
матеріали, переважна їх більшість (392) - на його каналі "Україна".
Висвітлювали здебільшого роботу його благодійного фонду. Щодня в новинах
каналу "Україна" виходять зворушливі історії, в яких мешканці прифронтових
сіл, батьки хворих дітей та самі діти дякують Рінату Леонідовичу за
продукти, ліки й турботу. В цьому переліку й матеріали, що просувають
інтереси його бізнесу - холдингу "Метінвест", компаній ДТЕК та СКМ, а також
футбольного клубу "Шахтар". Про його бізнес своїми коментарями в сюжетах
неодноразово дбали, зокрема, Борис Колесніков та Олег Ляшко. В інтересах
Ахметова вийшло також п'ять матеріалів на "Інтері", три на ICTV, по одному
СТБ та "UA: Першому".

Віктор Пінчук представлений на різних телеканалах. Його бізнес
("Інтерпайп", банк "Кредит Дніпро"), благодійність та меценатство
представляли у 91 матеріалі: 45 матеріалів вийшло на ICTV, 32 - на СТБ,
вісім на "Інтері", шість на каналі "Україна". Ще 15 сюжетів вийшло в
інтересах фонду "АнтиСНІД" Олени Пінчук: сім на СТБ, п'ять на ICTV, два на
"Інтері", один на "Україні". Як відомо, Пінчуки є власниками двох
телеканалів, що моніторяться "Детектором медіа", - СТБ та ICTV.

Інтереси Ігоря Коломойського просували на його каналі "1+1" переважно через
його бізнес: в основному протистояння МАУ з "несправедливими" пільгами для
лоукост-авіакомпаній або ж просто розхвалювання сервіси МАУ, його інтереси
у "Приватбанку", розповідали про переваги курорту "Буковель". Загалом таких
19 сюжетів. Але крім того на "1+1" піарилися партії "Укроп" та
"Відродження", яких пов'язують із Коломойським. Про це далі.

15 сюжетів на "Інтері" та один на ICTV обстоювали інтереси бізнесу Дмитра
Фірташа,співвласника каналу "Інтер".

Політики

Найпопулярнішою партією в новинах є "Опозиційний блок". Матеріалів із
порушеннями стандартів у їхніх інтересах - 302. З них 211 - на "Інтері", 80
матеріалів на каналі "Україна" та 11 сюжетів на ICTV. На останньому каналі
переважно з'являвся Борис Колесніков, на "Україні" - Колесніков та Вадим
Новинський, а на "Інтері" найбільш строкате представлення - переважно
народні депутати Юрій Бойко, Микола Скорик, Олександр Вілкул, Борис
Колесніков, Сергій та Юлія Львочкіни, Наталя Королевська. Із регіональних
опоблоківців найбільш представлені одесити.

205 матеріалів на "Інтері" піарили нардепа формально від БПП, який сам себе
називає опозиційним, - Сергія Капліна. Значна частина цих виступів політика
спрямована на критику "Народного фронту", Арсена Авакова та його команди,
Вадима Рабіновича, Олега Ляшка, керівництва НАК "Нафтогаз" - тобто тих
осіб, яких найчастіше критикують на "Інтері".

Олег Ляшко та його Радикальна партія піарилися у 126 матеріалах: переважно
на каналі "Україна" (121), але також тричі на ICTV, по одному неновинному
приводу для появи Ляшка на екранах було на "1+1" та "Інтері". На каналі
"Україна" Ляшко частий гість у студії, з яким обговорюють усі політичні та
економічні теми, він присутній ледь не в кожному репортажі з парламенту, а
деякі його коментарі можна розцінити як просування інтересів бізнесу Ріната
Ахметова.

"Народний фронт" та Арсеній Яценюк вигідно виглядали у 52 сюжетах: 35 із
них - на "Україні", дев'ять на "1+1", шість на ICTV, по одному на "112" та
5-му. Найпопулярніші з таких новин - закордонні зустрічі Арсенія Яценюка,
який хоч і не має офіційної посади в держапараті, але обговорює долю країни
з міжнародними політиками та експертами.

41 новина на "1+1" просувала інтереси представників партії "Укроп". У трьох
новинах просували позиції нардепа Володимира Парасюка.

25 сюжетів популяризували Леоніда Кучму. Це матеріали, які неаргументовано
виділяли роль другого Президента у Мінських переговорах, а також звіти про
благодійність його персонального фонду. Таких на ICTV - п'ятнадцять, на
"Інтері" - п'ять, по два на СТБ та "Україні", один на 5-му.

16 матеріалів просували інтереси екс-нардепа Миколи Мартиненка: дев'ять на
каналі "Україна" та сім на "Інтері".

15 повідомлень в інтересах партії "Наш край" за рік видав ICTV.

"Аграрна партія" була завсідницею на ICTV, і тільки під кінець року стала
з'являтися на "Інтері". В підсумку року: тринадцять сюжетів, із яких
одинадцять на ICTV та два на "Інтері".

Чотири сюжети на "Інтері" піарили Андрія Артеменка, якого виключили з
партії Ляшка після скандалу з його матеріалом щодо Криму в США.

В інтересах партії "Батьківщина" та Юлії Тимошенко 21 повідомлення:
тринадцять на "Інтері", п'ять на ICTV, по одному на "1+1" та "Україні",
один на ICTV.

Чотирнадцять разів на каналі "Україна" світився Сергій Тарута, який називає
себе ідейним натхненником партії "Основа".

Ще один політик від БПП, якого нерідко можна почути на "Інтері", - нардеп
Сергій Рудик. Його виокремлюють серед інших депутатів, звітують про його
роботу та законотворчі ініціативи, а він інколи критикує реформи. Таких
матеріалів вийшло тринадцять на "Інтері", зокрема він висловлювався в
кількох матеріалах, що просували інтереси бізнесу Фірташа.

Дев'ять матеріалів піарили Валентина Наливайченка: п'ять на "Інтері" та
чотири на "Україні".

Вадим Рабінович та партія "За життя" вигідно представлені в семи
повідомленнях каналів, що моніторяться: одне на "1+1" та шість на "Україні".

Дмитра Добродомова та його партію "Народний контроль" піарили вісім
матеріалів: шість на "Інтері" та два на ICTV.

Шість разів за рік на "1+1" піарили Анатолія Кінаха та його заяви про
порятунок підприємців.

Шість повідомлень на захист редактора видання "Страна UA" Ігоря Гужви на
"Інтері".

Небагато піарилися представники БПП: п'ять матеріалів, із яких три на
"Україні", по одному на "Інтері" та ICTV.

Чотири матеріали в інтересах екс-регіонала Олександра Єфремова на "Інтері".
Двічі на "Інтері" захищали екс-міністра юстиції Олександра Лавриновича.

Михеїла Саакашвілі підтримали в чотирьох новинах: по дві на "1+1" та ICTV.
Без достатнього інформприводу чотири рази з'являвся нардеп Антон Геращенко:
по одному на "112", 5-му, "Україні" та ICTV.

Тричі партія "Відродження" з'являлася на "1+1".

Тричі Віктор Медведчук на каналі "Україна" засвітився наприкінці року,
звітуючи про свої заслуги у звільненні полонених.

Тричі необґрунтовано засвітили ВО "Свобода": двічі на ICTV та один раз на
"Інтері".

По одній згадці без справжнього інформаційного приводу на "Інтері" в екс-
першої заступниці АП Януковича Ірини Акімової, екс-нардепів від Партії
регіонів Володимира Продивуса та Юрія Іванющенка, голови Запорізької ОДА
Костянтина Бриля та міського голови Запоріжжя Володимира Буряка,
дніпровського політика Загіда Краснова, голови Закарпатської ОДА Геннадія
Москаля, екс-регіонала Євгена Мураєва, Ярославський, одного разу віддали
перевагу оцінкам нардепа Миколи Томенка на ICTV.

Посадовці

БПП хоч і не так активно піарилися як партія, але перші особи політсили з
приводом та без нього світилися на екранах завдяки своїм посадам. До
паркетних новин відносяться повідомлення без зрозумілого інформаційного
приводу, незбалансовані заяви топ-чиновників, та їхні оцінки власної
роботи. Вони були присутні на кожному з аналізованих каналів.

Із Петром Порошенком таких повідомлень 212: 47 матеріалів на ICTV, 44 - на
"Інтері", 31 матеріал на "Україні", 30 - на 5-му, 25 - на "1+1", 19 - на
СТБ, десять на "112", шість на "UA: Першому".

Із Володимиром Гройсманом 191 таких новин: 59 матеріалів на ICTV, 50 - на
"Україні", 41 матеріал на "Інтері", 21 - на "1+1", сім на 5-му, по п'ять на
СТБ та "UA: Першому", три на "112". На відміну від Президента, який
з'являється хвилями під різними приводами, прем'єр присутній стабільно
майже щотижня.

Марину Порошенко піарили у 26 матеріалах переважно на каналі "Україна"
(22), а також двічі на ICTV й по одному матеріалу на "Інтері" та СТБ.

24 матеріали піарили голову Харківської ОДА Юлію Світличну на каналі
"Україна". Вона переважно хвалиться досягненнями Харківщини та дякує
команді Президента за сприяння реформам.

ГПУ та Юрій Луценко однобоко представлені в дев'яти повідомленнях: п'ять на
ICTV, три на "Україні", один на СТБ.

Чотири повідомлення в інтересах Ольги Богомолець на "Інтері", де вона
однобоко критикувала МОЗ або ж піарила свою роботу з оновлення медицини в
Україні.

Віталій Кличко також у чотирьох незбалансованих новинах: по одній на "1+1",
5-му, ICTV та "Україні". Ще три матеріали (два на ICTV та один на СТБ)
піарили фонд братів Кличків.

На "Інтері" чотири рази віддавали перевагу позиції міністра інфраструктури
Володимира Омеляна, а на "1+1" його, навпаки, однобоко критикували тричі.

Від одного до п'яти паркетних новин на різних каналах однобоко подавали
коментарі Андрія Парубія, Арсена Авакова, Павла Розенка, Володимира
Омеляна, Павла Петренка, Олександра Турчинова, Андрія Реви, Валерії
Гонтаревої та інших.

Антигерої

Упереджено критичних матеріалів було 524 за рік. Тут ідеться про
повідомлення, в яких явно ігнорували критиковану сторону, використовували
для критики маніпуляції та суто політичні заяви, які мають мало спільного з
дійсністю.

Таких матеріалів на "Інтері" - 360. 105 матеріалів критикували
представників "Народного фронту" та Арсенія Яценюка, окремо 85 матеріалів
критикували представників МВС: Арсена Авакова, який також є однопартійцем
Яценюка, його колег по роботі в поліції - Іллю Ківу, Дмитра Бута, Антона
Геращенка. Цікаво, що в листопаді, коли був затриманий син міністра
Олександр Аваков, критика різко скоротилася. Проти Олега Ляшка та його
однопартійців - 49 повідомлень, проти Вадима Рабіновича - 24, 23 рази
критикували керівництво "Нафтогазу",проти представників "Самопомочі" та
Андрія Садового - 20 повідомлень. Шістнадцять матеріалів критикували
медреформу. Дев'ять разів піддавали сумніву існування коаліції В парламенті
через незбалансоване висвітлення. Шість повідомлень критикували НАБУ, по
одному - НАЗК та антикорупційонера Віталія Шабуніна. Двічі дісталося екс-
керівнику "Укрзалізниці" Войцеху Балчуну, Мін'юсту, Роману Насірову,
Михеїлу Саакашвілі, екс-заступниці голови Миколаївської ОДА Оксани
Янішевської.

На каналі "Україна" 106 критичних повідомлень: 67 - проти Саакашвілі; вісім
проти НАБУ; п'ять із критикою "Самопомочі" та Семена Семенченка, ще
одинадцять незбалансовано критикували енергетичну блокаду; два із критикою
"Укрзалізниці"; два з критикою Володимира Парасюка, ще один - Юлії
Тимошенко. Також по одному матеріалу з ознаками чорного піару вишли про
Сергія Лещенка, Сергія Капліна та медреформу. Ще у п'яти сюжетах
критикували своїх колег із каналу "1+1", не надавши їм можливості
відповісти на закиди.

На "1+1" - 54 матеріала: 19 повідомлень із критикою Валерії Гонтаревої та
НБУ; п'ять матеріалів критикували компанії Ріната Ахметова, зокрема
телеканал "Україна", ДТЕК та клуб "Шахтар"; шість із критикою Нацради;
п'ять повідомлень із наїздами на Держкіно; шість - із критикою міністра
Омеляна та перспективи появи Ryanair в Україні; п'ять сюжетів із
незбалансованою критикою Світлани Лободи, з якою знімальна група каналу
мала конфлікт; два повідомлення з критикою представників БПП та одне - щодо
політиків із "Волі народу".

На ICTV - чотири, і три з них критикували МОЗ через медреформу, один -
"Самопоміч" через енергетичну блокаду.

Інші канали не поширювали "токсичної" критики.

Дані отримані в результаті моніторингу дотримання стандартів інформаційної
журналістики у щоденних новинах прайм-тайму "Інтера", "1+1", СТБ, ICTV,
"України", "UA: Першого", "112 України" та 5-го каналу впродовж 2 січня -
31 грудня 2017 року. Не враховано підсумкові випуски новин.

Моніторинг здійснює громадська організація "Детектор медіа" за підтримки
"Інтерньюз". Висновки й погляди, висловлені в моніторинговому звіті, можуть
не збігатися з поглядом "Інтерньюз".

Информация с интернет-ресурса mediasapiens.ua

ТелеБудка

UAmedia

ProEco - новостной мониторинг экологии Украины